Approved Buyer System
Vi vil gerne være visionære. Derfor stræber vi konstant efter at sætte markedsstandarden for gennemsigtighed, ansvarlighed og cirkulær økonomi. For at opnå det, har vi opbygget databasen Approved Buyer System, forkortet ABS, hvor vi indsamler data fra vores kunder på relevant miljøgodkendelse, og struktureret arbejde med kvalitet, miljø og arbejdsmiljø.
Mere præcist beder vi vores kunder fremvise, at de er:
- Certificeret inden for ledelse: ISO 9001 eller lignende
- Certificeret inden for miljø: ISO 14001 eller lignede
- Certificeret inden for arbejdsmiljø: ISO 45001 eller lignende
- Og at de har ’license to operate’ i henhold til den nationale og regionale lovgivning, de er underlagt.
Vi bestræber os på at besøge vores forretningspartnere i EU hvert år, hvor vi gennemgår områderne i vores Code of Conduct, samt gennemgår deres certificeringer og godkendelser. Kunder uden for EU ønsker vi at besøge minimum hvert andet år.
ABS er opstartet i 2022, og vi er startet ud med at indhente data fra vores kunder i EU, og vi vil udbrede arbejdet til vores samhandelspartnere uden for EU i løbet af det kommende år.
Efter et år med Approved Buyer System er vi tæt på at være i mål med alle datapunkter for vores europæiske samarbejdspartnere.
De kunder, som vi ikke har en underskrevet Code of Conduct fra, overholder på forhånd datapunkterne grundet national lovgivning eller andet regelsæt. Vores Approved Buyer System er dynamisk, da den skal kunne rettes til efter gældende standarder. Derfor har vi i år opdateret den Code of Conduct for Samhandelspartnere, som de skal underskrive, så den nu følger en internationalt anerkendt auditeringsguide/vejledning.
Samtidig er vi nødt til løbende at se ind i de problemstillinger, som vores samhandelspartnere står i. Vi agerer i et meget fluktuerende marked, og derfor er det naivt at tro, at der ikke er en udvikling i tilstand fra år til år. Netop derfor, er vi nødt til at lave jævnlige besøg og have tætte dialoger.
Vi har igangsat et pilotprojekt med en tredjeparts auditør, som inden udgangen af kalenderåret 2023 skal varetage audits hos kunder i Pakistan. Efter dette evaluerer vi på processen.
Contact us - E-mail or call
With our extensive know-how, HJHansen can advise you and your company on the best solutions. Contact us and we will give you a tailored offer through a close dialogue.